Dag 2 : Singapore – Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 2 : Singapore – Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 2 : Singapore – Jakarta

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

11 September 2016 | Indonesië, Batavia

In Singapore een mooie overstaptijd, 1 uur en 3 kwartier en dan nog anderhalf uur vliegen.
In Jakarta werden we van het vliegveld gehaald door Lies.
Bij Lies en Gun thuis werden we weer ontvangen door de lieve, voortreffelijke hulp Jati en overenthousiast, zoals altijd door de 2 honden. Bijzonder, vooral voor Ineke en Stephanie, was het er niet meer zijn van Deus, de blonde Labrador. Pablo, de zwarte Labrador, was na het overlijden van Deus constant aan het huilen, dus moest er een nieuw maatje bij komen. Dit werd Lady Gaga, een hele lieve, speelse hond, die het liefst 24 uur per dag geaaid wil worden. Lies en Gun hebben Lady uit een opvanghuis gehaald, daar was zij opgenomen na 4 jaar in een kleine kooi te moeten leven en helemaal vol met kale plekken door de vlooien. Zij heeft nu wel een heel warm, liefdevol tehuis en ze geniet er zichtbaar van.
Na het geven van allerlei gebruikelijke meegenomen spullen en eten, genoten we van het lekkere eten, gemaakt door de Jati.
Hierna gingen we wat rusten en ons verschonen/opknappen.
Oma, Stephanie en Dennis sliepen bij Lies en Gun, wij in een iets verderop gelegen hotel, waar zeker ik als stoned van vermoeidheid in slaap viel.
Aan het eind van de middag verzamelden we ons in het hotel en zijn naar een mall gereden, waar we wat rondliepen en wat zaakjes deden, zoals laten repareren van horloges van moeders.
Eten deden we daar in de fastfood en dat is in Indonesië gewoon lekker.
’s Avonds nog een pilsje in het hotel en slapen.