Dag 4 : Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 4 : Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 4 : Jakarta

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

13 September 2016 | Indonesië, Batavia

Na een rustige start bij Lies reden we eerst naar een fotozaak van een neef van Ineke, die ook fotoreizen organiseert in Indonesië en buitenland.
We kochten er filters voor de camera’s en hoeden om ons beter tegen de zon te beschermen.
Daarna naar de juwelier van de familie, Indiase mensen, om voor Stephanie sieraden te laten repareren. Daar zag ik een mooie ring voor Ineke, haar verjaardagscadeau was zo ook gelijk geregeld.
Hierna naar het bekende Café Batavia in Kota Tua om te lunchen.
Daarna bezochten we nog het daar tegenovergelegen raadhuis uit de Nederlandse tijd, tegenwoordig Het Historisch Museum, hier waren vooral oude meubelen te zien, die toen gebruikt werden: niets Indonesisch, maar degelijke Oud Hollandsche stijl. Daar zag je ook de vrouwen- en mannengevangenis, een kelder waar de vrouwen en mannen die tegen de Nederlanders waren, opgepropt in een kleine ruimte gevangen werden gehouden. Ook werden op het plein executies verricht.
Hierna waren er, op het plein tussen Batavia en het raadhuis, veel kinderen die met Stephanie en Dennis op de foto wilden, vooral meisjes, het werd een uitgebreide fotosessie.
’s Avonds weer gezellig bij Lies en Gun eten en op tijd naar bed.
Ondertussen Inchecken voor de vlucht naar Bali via de computer ging op z’n Aziatisch, door van alles duurde het wel een uur.