Dag 7 : Bali : Ubud : fiets - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 7 : Bali : Ubud : fiets - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 7 : Bali : Ubud : fiets

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

16 September 2016 | Indonesië, Ubud

We werden om half 9 opgehaald om een fietstocht langs de rijstplantages (sawa’s) te maken.
Onderweg maakten we een tussenstop bij een echt mooi fotopunt, een kloof met terrasjes rijstaanplant en palmbomen.
Hierna stopten we bij een koffie- en theeplantage, waar ze ons koffiebonengroei lieten zien en er waren meerdere luwak’s/chivet’s die kieskeurig koffiebonen wel of niet eten en de gegeten (en ook weer uitgepoepte) bonen worden gebruikt voor de dure Luwak-koffie.

Vervolgens bracht het busje ons naar de hoogste bestraatte berg van Bali. Met uitzicht op de hoogste berg van Bali en het meer: Gunung Batur.
Na een kleine koffiemaaltijd maakten we de fietsen en onszelf gereed om aan de fietstocht te beginnen: de enige fietstocht die ik gemaakt heb waarbij je nauwelijks hoefde te trappen, 98% was bergafwaarts. De overige 2% was een stevige klim omhoog, die je ook in z’n 1 (van de 21) niet redde.
Onderweg stopten we bij een tempel (Bali is Hindoeïstisch) en een rijstplantage, waar we de nodige uitleg over resp. rituelen en rijstoogst kregen). In dit deel van Bali, zijn er dorpstempels en ieder huis of groep huizen heeft ook nog een eigen tempel, via welke je binnenkomt om bij het huis te komen.
Onderweg brak Dennis zijn zadel af en bij hem en mij liep de ketting eraf, dat mocht de pret zeker niet drukken, alles bij elkaar was het een hele leuke tocht van 28km.
De tocht werd afgesloten met een heerlijk maaltijd, met aan het eind een traditioneel dansje door 4 jonge Balinese meisjes.