Dag 10 : Gili-Trawangan – Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 10 : Gili-Trawangan – Lombok - Reisverslag uit Senggigi, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 10 : Gili-Trawangan – Lombok

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

19 September 2016 | Indonesië, Senggigi

Air Terjun Benang Stokel – Mataram – Senggigi

We vertrokken van Gili met een kleine, overvolle praam. Het was een vervoer voor de locals van Gili naar Lombok, de public boat. Je moest ook een stuk door het water lopen om erin te komen. Het was er tjokvol, wel 60 mensen zaten erin. In het midden stonden er gasflessen. We hebben onszelf maar gerustgesteld dat die gasflessen wel leeg moesten zijn, omdat de boot naar Lombok ging. De flessen zouden dan vervangen worden door volle, terug naar Gili. Henk en Dennis wilden er niet instappen, maar het moest wel. Het alternatief zou zijn een eigen privéboot huren, maar dan zouden we rijkelijk te laat in Lombok aankomen, waar een andere gids op ons stond te wachten. Had het gewaaid, dan was Henk er zeker niet ingestapt, je leest zoveel over scheepsongevallen met dit soort boten. Ineke denkt dat de boot dan niet zou vertrekken bij echt slecht weer.
Op Lombok was er de lokale koffer/porter-maffia, die de koffers van boot hadden gehaald, voordat we ook maar iets door hadden en een erg hoog bedrag vroeg voor nog geen 10m lopen met 4 koffers.
We werden opgewacht door de lokale chauffeur en we maakten een tocht met het busje over het eiland.
We kregen niet de indruk dat Lombok arm is, wat Henk van een collega had begrepen. We zijn natuurlijk niet van de hoofdwegen afgeweken, dus het is niet helemaal te beoordelen.
De chauffeur bracht ons naar een natuurgebied, waar we een wandeling maakten naar mooie watervallen. Aan het einde werden we overvallen door een heftige tropische bui, we konden schuilen, maar geen idee hoe lang het kon duren.
De jongelui zijn uiteindelijk doorgelopen, waren helemaal doorweekt en hebben zich in het busje omgekleed. De gids was bij ons en die vond een groot stuk plastic, waaronder we naar de bus toe liepen, toch zijn ook wij nog wel aardig nat geworden.
Daarna hebben we heerlijk gegeten in een eenvoudig tentje in de hoofdplaats van Lombok, Mataram.
Hierna naar het hotel in Senggigi, daar verschonen van de natte kleding en wat rusten.
We sloten de avond af met heerlijke, goed verzorgde diner in restaurant Square.