Dag 11 : Lombok : Senggigi - Bali : Denpasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 11 : Lombok : Senggigi - Bali : Denpasar - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 11 : Lombok : Senggigi - Bali : Denpasar

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

20 September 2016 | Indonesië, Denpasar

We vertrokken om een mooie tijd, 09.00 uur, om nog wat van het eiland te zien.
De chauffeur vertelde, net als gisteren veel over het eiland. Ook over zichzelf, hij wil snel een eigen busje kopen en dan voor zichzelf beginnen. Zijn zoon heeft hij Star genoemd naar een liedje van Coldplay (Ineke haar band).
We bezochten een lokale markt, waar veel kippen, vis en groente-fruit verkocht werd.
Daarna reden we door naar een pottenbakkerij, er waren mooie en leuke aardewerk spulletjes, maar ja wel erg zwaar om mee te nemen, vooral omdat we al aardig overgewicht hadden van de koffers voor de lokale vluchten.
Tenslotte bezochten we een weverij, er waren mooie kleden en sarongs, voor mij kochten we er een mooi Lombok-batik shirt.
Vervolgens bracht de vriendelijke, gastvrije chauffeur ons naar het vliegveld, waarna we nog tijd hadden voor een kop koffie en vlogen we in een half uur terug naar Bali. We kregen in die korte tijd ook nog een kleine lunch.

Op het vliegveld Denpasar werden we weer opgehaald door Benny en via een goede lunch (in weer een local-tent) naar een luxe villa Adilla gebracht, van een ouder echtpaar (met verschillend nationaliteiten, o.a. ook wat Nederlands bloed) die er soort een AirB&B hebben.
De kamer van Ineke en mij was heel mooi, luxe, ruim met vanuit bed uitzicht over een soort valleitje richting de zee.
We rusten er wat en gingen er in het relatief grote zwembad zwemmen.
Het diner deden we in een leuk restaurant wat verderop.