Dag 16: Flores : Ruteng – Lubuan Bajo - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu Dag 16: Flores : Ruteng – Lubuan Bajo - Reisverslag uit Komodo, Indonesië van Ineke & Henk - WaarBenJij.nu

Dag 16: Flores : Ruteng – Lubuan Bajo

Door: Henk

Blijf op de hoogte en volg Ineke & Henk

25 September 2016 | Indonesië, Komodo

Na het ontbijt reden we eerst naar een uitkijkpunt vlakbij de stad, we kruisten een groep kerkgangers die net uit de kerk kwamen en werden bekeken alsof wij de dieren in de dierentuin waren. Wat opviel, was dat iedereen netjes gekleed was.
Op de uitkijkplek was er weer een groep giechelende meiden die met ons op de foto wilde.
Na een stuk rijden liepen we een stuk omhoog en hadden uitzicht over een rijstveld, sawa, in de vorm van een spinnenweb (“Lodok” spiders web rice field, Land system of Manggarainese).
Vandaag was de weg goed tot zeer goed.
We kwamen lekker vroeg bij het hotel in Labuhan Bajo aan en we hadden goed internet.
Er was een mooi zwembad, we konden lekker zwemmen en namen aan de rand een heerlijk koud pilsje.
We hadden mooie, ruime tot zeer ruime kamers met een mooi terras, waarbij aan de tafel zitten een mooi uitzicht gaf over de baai en de bedrijvigheid in de haven.
´s Avonds wilden we in een standje aan het strand eten, echter we vertrouwden het toch niet zo, we wilden geen diarree hebben en al helemaal niet op de boot morgen. Dus gingen we naar een restaurant, waar we aan een hoge tafel en op dito hoge bankjes konden eten.